pEnGiKuT tEmPaTaN!!

Tuan tanah.

My photo
bersinggah di dunia yang sementara,meneruskan kehidupan yang masih berbaki,yep..thats me.

Feb 14, 2011

Nukilan...

Agak lama juga diri ni tak menjengah blog ni, maklum lah, sibuk update blog lagi satu, well biase lah nak dapat carry mark lebeyh.tade point untuk di tulis. tade info untuk di kongsi. ini hanyalah omongan kosong dari aku yang penat setelah berusaha selama 6 jam bersama facebook, menyiapkan esaimen yang sebenarnye tak susah mane..tp sebab asik bertangguh..esaimen tu jd banyak dan due date untuk hantar esaimen tu semua adalah waktu kelas nanti.

hahaha. meh gelakkan aku.ini padah suka buat kerja last minit. nasib baek lah da siap..klo jd cam member aku kt seblah ni..parah aku.dye da la x stat lagi,pastu leh bantai tdo seblah aku.kejut2 pon x bangun2.pastu da plan x nk g kelas esok.haish..perangai tu x berubah.sebijik macam aku last sem.tp alhamdulillah sem ni aku baek sikit,haha.

cukuplah dengan bebelan aku.skang aku nak story satu bende.seperti yang kite tahu..hari ini 14 feb bersamaan dengan hari kekasih..or well known as valentine's day.


"VALENTINE" seorang paderi, Pedro St. Valentino. 14 Februari 1492 : hari kejatuhan Kerajaan Islam Sepanyol. isytiharkan hari tersebut sebagai hari 'kasih sayang' kerana pada nya Islam adalah ZALIM ! Tumbangnya Kerajaan Islam Sepanyol dirayakan sebagai Hari Valentine. mengapa kita menyambut Hari Valentine sedangkan ia hari jatuhnya k...erajaan Islam kita di Sepanyol . . 
 so?sudah jelas lagi nyata. sudah terang lagi bersuluh. valentine day haram jadah ni bukan budaya kite yg berugama Islam...some says that valentine day is hari untuk hargai kekasih, hari untuk confess..bg coklat hadiah bagai..hey..itu sume BULLSHIT ar.x munasabah betol.

kalau kata hargai kekasih..then hari2 len ko x hargai awek/balak korg ar?kamon la...bukan nak kate aku baik sgt nak nasihat2 ni..even ade yg pangkah aku ngn statement nih  "kau tade awek bleh cte lebat ar"..agak sentap gk ar ngn statement tuh..tp still..hmph..u ol ade otak kan? u ol pk sendiri..ckp byk x gune gk an.

ok la2...saya mahu blah ni..daa.

No comments:

Post a Comment

kuku..